phone+36 30 457 7059

webOnline bejelentkezés

Kismama fogápolás

Terhességi fogíny gyulladás

A terhesség alatti hormonális változások és a hirtelen megváltozott étkezési szokások miatt megnövekedhet a fogakon a lepedék mennyisége. Ez a lerakódás vezethet fogíny gyulladáshoz és fogszuvasodáshoz. Ez azt jelenti, hogy a fogíny fellazul, megdagad és kipirosodik, majd vérzés jelentkezik. A terhességi fogíny gyulladást sokszor kellemetlen szájszag is jelzi. Semmiképpen sem szabad a tüneteket fél vállról venni, mert a kutatások szerint a terhességi fogíny gyulladás akár koraszüléshez is vezethet.  Szerencsére ezek a tünetek megelőzhetőek megfelelő szájhigiénia és helyes fogápolás segítségével.

Megfelelő szájhigiénia és helyes fogápolás

Másik tévhit hogy mindenfajta fogászati kezelés káros lehet a kisbabára nézve, ezért sokan ezekben a hónapokban hanyagolják a fogorvosuk látogatását. Nem szabad azonban félvállról venni a problémát. Valóban vannak kezelések, amikről le kell mondanunk, mint például a fogfehérítés vagy nagyobb fogászati  műtétek, de ha értesítjük orvosunkat a várandósság tényéről, ő olyan gyógyszereket és kezelések ajánl, amik segítenek megszüntetni a tüneteket.

Ne felejtsünk el minden étkezés után, de legalább naponta kétszer fogat mosni. Hogy kíméljük az ínyt, válasszunk puhább fogkefét, és alaposan tisztítsuk ki a fogaink közül a lepedéket.

fogapolas a terhesseg alat 2

Fogszuvasodás a várandósság alatt

A kismamáknál gyakran jelentkezik fogszuvasodás a terhesség alatt. Ennek több oka is van:

• A várandósság elején jelentkező terhességi rosszullétek a szájban megemelik a savas anyagok arányát, ezzel szemben a kismamák gyakran hanyagolják a fogmosást, hiszen a fogkefe látványa is rosszulléthez vezet.

• A felborult hormonháztartás csökkentheti a szájban lévő védő baktériumok arányát és a nyál védő képességét.

• A terhességi rosszullétek elmúltával, sokszor jön az úgynevezett “kívánósság” időszaka. Az ekkor bevitt plussz szénhidrtát, mondanunk sem kell mennyire káros a fogakra.

Hogyan előzzük meg a terhességi fogszuvasodást?

• A rosszullétek ideje alatt, ha gondolni sem tudunk arra, hogy fogkefe kerüljön a szánkba, használnjunk legalább szájvizet. Kérdezze meg fogorvosát, melyik típust ajánlja. A cserszömörcés szájvíz kiválló választás lehet.

• Fordítson figyelmet az egészséges, teljes értékű táplálkozásra, mind az Ön mind a kisbabája érdekében

• Ha már nem tud ellenállni az édességnek, legalább ne szénhidráttal együtt fogyassza. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy inkább egyen meg egy tábla csokit,  mint kekszet vagy nápolyit.

• A plussz nassolgatás után mindig mosson fogat.

• Ha mégis megtörtént a baj, ne halassza fogorvosa felkeresését a szülés utánra!

• Vannak kifejezetten a savak egyensúlyba állítását célzó termékek. Ezek alkalmazásáról konzultáljon fogorvosával.

Minden jog fenntartva 2017 Traum Dental Kft.

virag

×